Territori

Ubicats al cor del Parc Natural del Montgrí

Diuen que la poma és la fruita del paradís, i en el nostre cas és ben cert.

El Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter és el nostre Edèn particular. Situat al mig de la Costa Brava, a cavall de les comarques del Baix i l’Alt Empordà i comprèn 8 municipis amb una extensió total de més de 8.000 hectàrees.

Aquesta és la nostra casa, i ens ofereix una gran varietat de paisatges i elements particulars; des de la característica fisonomia del Massís del Montgrí en forma de bisbe estirat; la riquesa submarina de les Illes Medes; la frondositat de la Plana del Ter; fins als seus aiguamolls per citar només uns exemples.

Tots els elements que formen aquest parc ens conformen, construeixen la nostra identitat i ens arrelen amb força al nostre territori. I es troben en els productes que oferim.

Des de la pedra calcària i les espècies autòctones del Castell del Massís del Montgrí, companys de paisatge dels nostres camps.

Els camps d’oliveres argudell que s’escampen com escultures i culminen amb intensitat els nostres plats.

La sal marina que ens perfuma, i el clima suau i benigne que ens regalen les platges i dunes que conformen el front de mar a escassos metres dels nostres camps.

Els fruits de la mar de sabors extraordinaris i saborosos amb què ens obsequia el Mediterrani.

El bestiar que es confon amb el paisatge, pastant o alimentant-se als masos i explotacions ramaderes familiars de la zona.

Els aiguamolls i maresmes sorgits gràcies a la interacció del Ter, el Daró i els corrents marins. Aportant riquesa i vida a l’activitat agrària que els envolta. I que ens regalen una fauna única; els nostres veïns més estimats. I productes excepcionals com l’arròs de la zona.

I tot això es recull en els nostres camps, integrats en la plana agrícola del parc que, durant molts segles, ha estat el rebost de tota la zona. Un espai que combina harmònicament els cultius de regadiu que rodegen la columna vertebral que forma el riu Ter, i els cultius de secà que es concentren a la falda i vessants del massís. Vinya i horta. Olivars i pomeres.

Aquesta és casa nostra. La que ens estimem i la que ens ha definit. I la que volem preservar.